SCN ingår partneravtal med ledande onlineförsäljningskanal

SCN har tecknat ett avtal om partnerskap med Hälsorutan AB. Hälsorutan är med sina över 200 000 kunder en av de äldsta och ledande fristående kanalerna för postorder- och onlineförsäljning av hälsokost i Norden.

Onlineförsäljning är den snabbast växande försäljningskanalen inom kosttillskott idag. SCN och Hälsorutan kommer att arbeta tätt tillsammans för att utveckla denna kanal. Partnerskapet innefattar försäljning av SCNs produkter från och med maj 2011, med en fördjupad satsning från augusti.

Vid sidan av avtalet med Hälsorutan pågår intensiva förhandlingar mellan SCN och andra aktörer, i Norden såväl som i övriga Europa och USA. Allt är en del av det kraftfulla marknadsfokus som SCN nu arbetar med. Med anledning av dessa förhandlingar kommer årsstämman att flyttas fram till juni månad, med motsvarande flytt även av finansiella rapporter. Kallelse till stämman kommer att anslås på bolagets webbplats minst 4 veckor innan stämman.

 

Kontakt till SCN: Fredrik Kjällander, CEO fk@scnutrition.com 0733-51 91 51

 

Om SCN

Scandinavian Clinical Nutrition AB är ett skandinaviskt bolag bildat 2006 som fokuserar på forskning, utveckling och försäljning av nutraceuticals – kosttillskott med kliniskt bevisad och vetenskapligt dokumenterad effekt och säkerhet.

På forskningssidan har SCN ett avtal med Karolinska Institutet och nära samarbeten med andra välrenommerade institutioner som University of Mississippi. På försäljningssidan har SCN partnerskap med ledande distributörer i USA, Sydamerika, Asien, Europa och Skandinavien.

SCNs produktportfölj består idag av ett flertal etablerade varumärken, såsom Immolina, CUUR och Ledactin, alla med vetenskaplig dokumentation och patent-/varumärkesskydd. Vidare studier pågår för att utveckla utvalda produkter till OTC-produkter och/eller functional foods.

SCN har sitt huvudkontor i Stockholm och aktien är noterad på NGM (Mtf).