02 Oct 2013

Mats Olsson tillträder som CFO i SCN

Mats Olsson tillträder tjänsten som Chief Financial Officer (CFO) i Scandinavian Clinical Nutrition AB (SCN). Mats är sedan bolagsstämman i juli 2013 även ledamot i SCN´s styrelse. Mats, som är auktoriserad redovisningskonsult, driver sedan 1974 bolaget Modern Ekonomi AB, med ca 125 anställda på 11 orter i Sverige. Modern Ekonomi är sedan tidigare ansvarig för redovisningen och övrig ekonomi för Medica Nord.

"Att Mats Olsson axlar rollen som CFO i det nya SCN var ett naturligt val efter förvärvet av Medica Nord. Mats har mångårig erfarenhet av redovisning och finansiella frågor generellt. Mats har dessutom haft ett nära samarbete med Medica Nord sedan starten 2008 och med dess grundare sedan mer än 20 år tillbaks. Mats tillför viktig kompetens och kommer att ha ett mycket stort värde för det nya SCN, som nu går in i en ny expansiv fas, både vad gäller befintlig produktportfölj och kommande lansering av viktminskningsprodukten Appethyl. Dessutom kan fler förvärv bli aktuella", säger Jim Blomqvist, ordförande i SCN.

SCN’s produktportfölj består idag av ett flertal etablerade varumärken, såsom Collacen, Immolina, CUUR och nu även Appethyl. Tillsammans med produktportföljen i Medica Nord, med egna varumärken som Jabu´she, L-Argiplex och Nypozin för att nämna några, blir SCN nu en av de större aktörerna på marknaden inom sitt område.