23 Dec 2015

Medica Nord lanserar nytt kosttillskott för män Krydda sexlivet med Weekend

Bristande lust blir allt vanligare. Studier visar att ungefär 40 procent av de svenska männen känner en minskad lust till sin partner*. Bristande funktion förknippas ofta med män i övre medelåldern, men den stora förändringen är en ökande olust hos yngre män, där det inte finns några bakomliggande medicinska orsaker.

Det nya kosttillskottet L-Argiplex Weekend är ett koncept för lust och njutning som riktar sig till en yngre målgrupp som önskar krydda sitt sexliv. Innehållet är hämtat från naturen med maca som bidrar till normal sexlust och saffranskrokus som upprätthåller en normal erektion. Weekend innehåller dessutom den väldokumenterade aminosyran L-arginin och tillsammans med stödjande näringsämnen som vitaminer (E, B5, B6 och B12), folsyra, magnesium och zink, ger Weekend kroppen hjälp att både vilja, orka och njuta.

L-argiplex Weekend lanseras i Sverige och säljs i hälsofackhandeln av Life (grundlistad) och Hälsokraft. Weekend säljs även av nätapoteket Apotea.

*(Aftonbladet/United Minds ”Sverige ligger”, 2013)

För mer information, kontakta;

Fredrik Johansson, Produktchef, tel. 036-387473, fredrik.johansson@medicanord.se

Anneli Björkman, Nordisk Marknadschef, tel 036-387474, anneli.bjorkman@medicanord.se

Ca pris i handeln: L-argiplex Weekend: 349 kr

Konsumentkontakt: Medica Nord Sverige AB, 036-387470, info@medicanord.se

Kosttillskott bör inte användas som ersättning för en varierad kost och en hälsosam livsstil.