07 Dec 2018

MedicaNatumin AB (publ) lanserar nytt kosttillskott – reMoist

Två miljoner svenskar har problem med torra slemhinnor.  Problemet drabbar både män och kvinnor, men överrepresenterade är kvinnor i klimakteriet. MedicaNatumins nya kosttillskott reMoist, är naturlig fuktbalans för kroppens alla slemhinnor och innehåller ett ekologiskt och standardiserat havtornsextrakt från havtornsbär.

1 kapsel reMoist innehåller 500 gram havtornsextrakt från tibetanska havtornsodlingar. Oljan är 100 procent naturlig och ekologisk. Kapslarna är vegetabiliska och produkten är helt vegansk. Produkten säljs enbart i hälsofackhandel från vecka 50. Cirkapris i handeln är 369:- för 100 kapslar. För mer information www.remoist.se

Det som är unikt med havtorn är att de innehåller flera fettsyror. Havtorn är en av få, kanske det enda bäret, som innehåller fettsyrorna omega 3, 6, 7 och 9. Havtornsbär är tillsammans med macadamianötter ensamma om att innehålla omega 7 i naturlig form.

Omega 7 är en fettsyra som återfuktar slemhinnornas celler i hela kroppen. Kroppens egen produktion av omega 7 minskar med åldern men också på grund av stress. Utöver de nyttiga fettsyrorna innehåller havtorn mängder med antioxidanter och vitaminer som A, B, C, E, K- och P-vitaminer, samt B12 och folsyra.

I dag finns över 200 studier gjorda på havtornsbärens effekt i kroppen, och forskningen är bred. Bland annat har man studerat effekten av havtornsbären inom områden som ögonsjukdomar, hudsjukdomar, autoimmuna sjukdomar, invärtesmedicin och gynekologi.

Denna information är sådan information som MedicaNatumin AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2018.

Jönköping 2018-12-07

Nedladdningar