26 Nov 2019

MedicaNatumin AB (publ) stärker sin position på den svenska marknaden genom nya försäljningskanaler och samarbeten

Försäljningen på den svenska marknaden fortsätter att utvecklas positivt och vi har jobbat intensivt med att bredda vår distribution. Vi ser en stark utveckling i apotekskanalen både on-line och för fysisk butik för ett flertal av våra produkter.

Exempel på detta är kosttillskotten L-Argiplex® Total, och Ester C® som under hösten kommer att finnas för bred distribution på mellan 300 och 370 fysiska butiker hos Apoteket AB.

Kosmetikvarumärket Jabushe® har under hösten haft flera framgångsrika kampanjer på online-apoteken Kronan och Hjärtat och finns nu även på den stora kosmetikkanalen Lyko.se.

Jönköping 2019-11-26

Ulrika Albers, VD

Ulrika.albers@medicanatumin.se

Styrelsen för MedicaNatumin AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

Om MedicaNatumin

Svenska MedicaNatumin utvecklar, tillverkar och marknadsför hälso- och skönhetsprodukter baserade på innovativa ingredienser och gedigen forskning. Bolagets patenterade plattformar är utvecklade av den egna forskningsgruppen i samarbete med Karolinska och Sahlgrenska instituten. MedicaNatumins ledande varumärken inom kategorierna kosttillskott, medicintekniska produkter samt dermatologiska och kosmetiska produkter säljs till stor del på den nordiska marknaden men även till konsumenter runt om i världen.

Huvudkontor och produktion finns i Jönköping respektive Habo.

MedicaNatumin AB (publ) är listat på Nordic Growth Market (NGM) Nordic SME.