12 Dec 2013

Scandinavian Clinical Nutrition – lanseringen av Appethyl fortlöper enligt plan

Lanseringen av Appethyl för Norden går helt enligt plan, inklusive tillverkning, paketering, distribution och PR-aktiviteter. Appethyl, som kommer att marknadsföras och säljas under eget varumärke, kommer alltså att finnas i hyllorna under v.3 2014, runt den 15-17 januari. Vi kan nu även informera att redan från starten i januari kommer Appethyl att säljas i 550 - 600 butiker inom hälsofackhandeln i Sverige och Norge. Vi arbetar vidare på att utöka detta till både fler butiker och fler försäljningskanaler under våren 2014.

Om SCN:

SCN är ett skandinaviskt bolag bildat 2006 som fokuserar på forskning, utveckling och försäljning av nutraceuticals - kosttillskott med kliniskt bevisad samt vetenskapligt dokumenterad effekt och säkerhet. Tillsammans med MedicaNord utgör bolagen en egenvårdskoncern som utvecklar, marknadsför och säljer produkter som bidrar till ökad livskvalitet för den enskilda individen. Koncernen arbetar med såväl egna som inlicensierade varumärken, med fokus på dokumenterad viktminskning, hudvård, kvinnohälsa, ledhälsa och immunförsvar. I produktportföljen finns nu egna varumärken som bland annat Jabushe, L-Argiplex, Nypozin, Membra7, CUUR., Immolina, och Ledactin samt agenturprodukter som Collacen, Colizin, Linella och Appethyl. SCN är en av de större aktörerna på marknaden inom sitt område.